نقاشی ساختمان,نقاشی آپارتمان,بازسازی ساختمان,بازسازی آپارتمان

نقاشی ساختمان

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشکالات انتخاب رنگ برای نقاشی ساختمان

·      در نقاشی ساختمان   رنگ سابق دیوار ، بر رنگ جدید اثر می گذارد : معنی آن این است که تفسیر ما  از رنگ نمونه روی دیوارها ، به رنگ موجود روی دیوار بستگی دارد و برداشت ما از شدت رنگ تغییر می کند .

 

·         تغییر رنگ با محیط زمینه آن : ادراک ما از رنگ ، با رنگ زمینه و اطراف آن تغییر می کند . رنگ زرد در پس زمینه تیره ، نسبت به حالتی که پس زمینه سفید است ، روشنتر به نظر می رسد . از طرفی رنگ زرد با زمینه سفید ، گویا مخلوط شده است در حالیکه نسبت به زمینه سیاه کاملا جدا است .

 

 

·         عواملی که در  به حداقل رساندن این خطا ها کمک میکنند

 

1.       رنگ قدیمی رفتنی است : رنگ نمونه را با پارچه مبلمان و رنگ دکوراسیون مقایسه کنید تا انتخاب دقیق تری داشته باشید . زیرا این رنگها باقی می مانند و رنگ زیرین شما ، پس از نقاشی دیگر وجود نخواهد داشت .

2.       قضاوت بر اساس رنگ چند لایه و خشک شده نهایی باشد :  اگر قرار است با چند دست اجرای رنگ ،  به رنگ نهایی برسید ،  لازم است اجازه دهید نمونه رنگ ، خشک شده و دست بعدی یا لایه های بعدی رنگ را ، اجرا کنید .

3.       نمونه باید قدی باشد : نمونه اجرا شده روی دیوار باید به صورت قدی باشد تا تاثیر رنگ مجاور به حداقل برسد . وقتی قدی اجرا می کنید و به کف می چسبانید رنگ کف ساختمان که همواره باقی می ماند ، تاثیر خودش را نشان میدهد .

4.       نمونه های رنگ را چسبیده و مجاور هم اجرا نکنید : نمونه های رنگ را  مجاور هم و چسبیده به هم رنگ نزنید زیرا نزدیک بودن نمونه ها به یکدیگر ، بر درک شما از رنگ تاثیر می گذارد . هر چه دورتر بهتر

نقاشی ساختمان
  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰
  • در نقاشی ساختمان ابتدا رباید پلانی از فضا در دست داشته باشید قبل از انتخاب رنگ هر اتاق لازم است رنگ مبلمان و عناصر آن اتاق را در نظر بگیرید . این عناصز شامل رنگ کف ، فرش ، پارچه مبلمان و کوسن ، کاغذ دیواری و پرده ها ، کابینت ، پیشخوان آشپزخانه ، میز تلویزیون ، میز ناهارخوری ، تختخواب ، کمد ، قابهای عکس ، گلدان و درختچه  باشد . چه نوع ترکیب رنگی را از چرخه رنگ در نظر گرفته اید . اتاق به اتاق جلو بروید . دیوار تاکیدی فضا ها را مشخص کنید و رنگ جذاب و متناسب با عناصر دکوراتیو را انتخاب کنید . اگر در خصوص خیلی از موارد فوق حق انتخاب مجدد ندارید ، بنابراین سمت رنگهای خنثی تر بروید هر طراحی برای رنگ آمیزی و دکوراسیون منزل شما سری به کمد لباسهایتان میزند . رنگ اصلی  ، رنگ حمایتی و رنگهای تاکیدی ، به وضوح در آنجا مشخص است .

 

  • از رنگهای گرم و سرد متناسب با کارکرد اتاقها استفاده کنید .

 

  • میزان درخشندگی هر رنگ باید متناسب با فضای آن باشد . به صورت کلی در فضاهای با تردد بیشتر و فضای بهداشتی از رنگ براقتر استفاده می کنیم . با افزایش میزان درخشندگی دوام نیز افزایش و تعمیر و نگهداری آن کاهش می یابد . از طرفی رنگهای مات بدلیل نشان دادن اشکالات زیر سازی شیکتر به نظر می آیند .

 

  • مناطق گرمسیر و سردسیر:   توجه به این نکته لازم است که در اقلیم های مختلف می توان قوانین فوق را به صورت دیگری استفاده نمود . استفاده از رنگهای گرم در مناطق سردسیر ورنگهای سرد در مناطق گرمسیر مطلوبتر است .

 

  • اتاقهای کوچک و نور هر اتاق: در اتاقهای کوچک و با ارتفاع کم از رنگهای روشن استفاده کنید . با اینکار فضای شما بزرگتر دیده می شود . هر چه از پنجره ها فاصله می گیرید ، به رنگهای روشنتر نیاز دارید . اگر منزل شما دارای پرده با سایه دائمی است ، رنگ را در همان حالت انتخاب کنید .

نقاشی ساختمان

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

دو گروه اصلی این نوع رنگها اپوکسی پلی آمید و اپوکسی پلی آمین هستند . نوع اپوکسی پلی آمید دارای پایداری بهتر در آب و مناطق مرطوب است و دارای فیلم انعطاف پذیرتر می باشد و چسبندگی بهتری روی سطح دارد درحالیکه دارای مقاومتهای عمومی کمتری است. نوع اپوکسی پلی آمین پایداری بهتری در مقابل مواد شیمیایی واسیدهای ضعیف , قلیاها , حلالها و فرآورده های نفتی دارد.پوششهای اپوکسی دارای کاربردهای متنوعی هستند از جمله برای پوششهای داخل قوطی غذاها که اپوکسی بهبود یافته با فنل+ پلی آمین استفاده می شود وجز پلی آمین خواص شیمیایی را بهبود می بخشد. مثال دیگر درب بیرونی قوطی های حاوی مواد غذایی است که دارای پوشش اپوکسی+ فنل فرمالدئید هستند و دارای فام طلایی بوده و در کوره پخت می شوند.مهمترین ضعف پوششهای اپوکسی گچی ومات شدن آنها در هوای خارج بر اثر اشعه ماورا بنفش (uv) و واکنشهای فتوشیمیایی می باشد. chemical polyaddition می باشد.

به طور کلی پوشش‌های اپوکسی در دو قالب کفپوش و رنگ در نقاشی ساختمان ارائه می‌شوند

 

انواع کفپوش‌های اپوکسی نیز شامل موارد است:

1- فایبر ضد اسید

2- کفپوش ورزشی

3-کاشی کاری ضد اسید

4-کفپوش ورزشی

5-کفپوش معمولی با مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا

 

رنگ‌های اپوکسی شامل موارد زیر هستند:

1- رنگ رویه اپوکسی پلی آمید نیمه مات

2- رنگ رویه اپوکسی پلی آمید براق

3- رنگ رویه اپوکسی پلی آمید(مخصوص آب آشامیدنی)

4- پرایمر زینک ریچ اپوکسی دوجزئی

5- رنگ رویه اپوکسی پلی آمید مات

6- رنگ میانی اپوکسی پلی آمید

7- رنگ رویه اپوکسی فنولیک

8- پرایمر اپوکسی فنولیک

9- پرایمر اکسید آهن اپوکسی پلی آمید

10- پرایمر زینک ریچ اپوکسی سه جزئی

11-و......

نقاشی ساختمان

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

رنگ های شفاف علاوه بر پوشاندن سطح و حفاظت آن لایه شفافی را بر روی چوب به وجود می آورد بدون آن که در نقش و موج چوب تغییری ایجاد کند.و در نقاشی ساختمان کاربرد بسیاری دارند.

رنگ چوب چند دسته تقسیم می شود:

1-رنگ لاک و الکل:

لاک ازحشره ای به نام کوکوس لاکا به دست می آید این حشره بعد از مکیدن شیره درختان مایع قهوه ای رنگی از خود ترشح می کند این مایع پس از تصویه شدن در بازار به عنوان لاک به فروش می رسد. بهترین نوع لاک به رنگ زرد روشن تا زرد مایل به نارنجی است که در این صورت آن را شلاک می نامند. در عمل لاک و الکل کاری لاک را در الکل حل می کنندو هر چه درجه خلوص آن بالاتر باشد لاک بهتر در الکل حل خواهد شد.

رنگ لاک و الکل را در سه دسته طبقه بندی میکنند:

1-(پرداخت) برای صاف کردن روی رنگ ایجاد شده

2- (بوم کردن): برای پر کردن خلل و فرج چوب

3- (پوشش) برای ایجاد کردن قشر رنگ روی سطح کار

برای زدن لاک و الکل بر روی چوب معمولاً از کهنه رنگ کاری استفاده می شود. کهنه رنگ کاری عبارت است از تکه پارچه ای لای آن پنبه و یا پشم گذاشته باشند. لاک و الکل در مقابل اسید، رطوبت و حرارت مقاوم نیست، چنانچه آب بر روی آن ریخته شود لکه سفیدی بر روی آن باقی می ماند.

 

1-رنگهای پلی استر

پلی استر رنگی است شفاف و بی رنگ. این رنگ در تینرهای فوری بسیار قوی حل می شود. رنگ های پلی استر در مقابل رطوبت، حرارت، الکلها، اسیدها، روغن و چربی، مرکب و جوهر تا حدودی مقاوم هستند.

پلی استر خود به دو دسته پلی استر و  نیم پلی استر تقسیم می شود:

این رنگها از یک جزء ماده اصلی رنگ و یک جزء هاردنر (سخت کننده) تشکیل شده اند و ماده رقیق کننده ای ندارد و به علت اینکه در اثر رقیق نشدن تبخیر نمی شود، لذا ضخامت لاک به همان ضخامت اصلی روی کار باقی می ماند، این دسته از لاکها فوق العاده شفاف هستند. در مورد چوبهایی که شیرابه دارند، نمی توان پلی استر را به خوبی به کار برد، زیرا این چوبها به سادگی خشک نمی شوند و به خوبی لاک را نمی پذیرند.

نیم پلی استر: جز رنگهای نیمه هوا خشک هستند و از سه جزء ماده اصلی رنگ (رزین، روغن های کوتاه، اوره فرمالدئید) حلال(اتیلن) و سخت کننده (پاراتولوئن) تشکیل یافته است. این رنگها پس از مصرف احتیاج به پولیش ندارند و به دو صورت مات و براق در بازار عرضه می شوند.

 

2-سیلر

مایعی است کرم رنگ و شفاف و برای غیر قابل نفوذ کردن خلل و فرج چوب قبل از رنگ نهایی (کیلر) به کار می رود پس از استعمال سیلر و خشک شدن آن قابلیت جذب رنگ کم می شود و باعث سختی رنگ نهایی می شود. سیلر را به وسیله تینر فوری رقیق نموده و به وسیله پستوله و قلمو بر روی چوب پاچیده می شود.

3-کیلر

رنگی است شفاف که به عنوان رنگ نهایی، و همراه سیلر مورد مصرف قرار می گیرد حلال این رنگ تینر فوری است. کیلر با استفاده از پیستوله و قلمو بر روی سطح چوب پاچیده می شود. کیلر به دو صورت کیلر مات و کیلر براق وجود دارد.

4-روغن جلا

رنگی است قهوه ای روشن تا متمایل به قرمز که به عنوان رنگ نهایی مورد مصرف قرار می گیرد. این رنگ به تنهایی یا همراه با سیلر و کیلر یا لاک و الکل به عنوان براق کننده مورد استفاده قرار می گیرد. روغن جلا در مقابل آب و حرارت زیاد و رطوبت مقاوم نیست.


نقاشی ساختمان

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

کاغذدیواری پوشش تزیینی داخلی است که برای ادارات، خانه‌ها و... استفاده می‌شود. جنبه‌های و این نوع پوشش بیشتر به صورت رول و یا به صورت متری فروخته می‌شود و با جنبه ی طراحی داخلی بر بروی دیوار ها چسبانده میشود. کاغذ دیواری ها می‌توانند ساده (بصورت نقاشی )یا به صورت بافته‌شده (مانند آنگلیپتا) و یا با الگوهای گرافیکی ساخته شده‌ باشند.

روش‌های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ سطحی، چاپ به‌وسیله حکاکی، ابریشمی، چاپ به صورت دیجیتالی  

یا چاپ به وسیله ماشین چاپ چرخشی است.

1-کاغذ با روکش پاچه ای

این کاغذ دیواری یک مادهٔ سبک وینیل از آکرلیک و یا وینیل مایع دارد. لایهٔ طرح دار آن روی این  شده است. عموماً این کاغذ سبکتر است و برای استفاده در فضاهایی که رطوبت کمتری دارند مانند سالن نشیمن مناسب است.

2-کاغذدیواری از منسوخ نبافته(نان وود):

مواد تشکیل دهندهٔ کاغذ دیواری غیر بافته شده از مخلوط فیبر سلولوزی بلند و الیاف نساجی در دستگاه کاغذ تولید شده است. این شبکه به وسیلهٔ مواد آکرلیک تقویت شده و به کمک رنگدانه‌ها یک نوع تاری ایجاد می‌کنند. افزودنی‌های خاص هم جهت ایجاد رطوبت، استحکام و قدرت جذب مورد استفاده قرار می‌گیرند. غیر بافته شده‌ها موادی را ایجاد کردند که از لحاظ ابعاد و اندازه تغییر شکل نمی‌دهد؛ بنابراین رطوبت مانند چسبی عمل می‌کند که بتوان کاغذ را بر روی دیوار نصب نمود. این تکنیک بسیار در وقت نصاب صرفه جویی نموده و نصاب دیگر نیازی به دوباره چسب زدن کاغذ و منتظر ماندن برای تکهٔ بعدی حین نصب ندارد. کاغذهای غیر بافته شده نصب بسیار آسانی دارند و دوباره نیز قابل استفاده می‌باشند. زیرا حالت خود را به خاطر مواد چسبنده‌ای که در پشت کاغذ هست از دست نمی‌دهند، مواقعی که نیاز به برداشتن کاغذ جهت انجام برخی امور مانند تعمیر سیستم تأسیسات و برق که پشت کاغذ در دیوار تعبیه شده‌اند است، می‌توان کاغذ را از دیوار جدا نموده و دوباره نصب نمود.

 

3-کاغذ با وینیل سخت و جامد:

این نوع از کاغذ دیواری‌ها یک لایهٔ کاغذی لمینیت شده توسط یک روکش وینیلی جامد پوشش می‌دهد

این نمونه کاغذها از آنجاییکه سطح طرح دار آنها روکش وینیلی بسیار قوی دارند کاملاً مقاوم هستند. این کاغذها هم در دسته‌بندی کاغذهای قابل شستشو و قابل کنده شدن قرار می‌گیرند. کاغذی با روکش وینیل جامد یا سخت در بسیاری از محیط‌های خانه که ممکن است رطوبت و چربی و لکه بگیرد قابل استفاده است اما در محیط هایی مانند انباری ها و مکانهایی که تماس فیزیکی با کاغذ ایجاد میشود مناسب نیست.

 

4-کاغذ با روکش

 این کاغذ دیواری ماده‌ای کاغذی دارد که بر روی آن رویهٔ طرح دار با نمونهٔ وینیل آکرلیک (پی وی سی)اسپری و یا روکش شده است. این نمونه از از کاغذها در دستهٔ کاغذهای با قابلیت شستشو و ضد لک طبقه‌بندی می شوندو برای اکثر فضاها قابل استفاده می‌باشند. این نمونه از نمونهٔ های سادهٔ ان است وبسیار در برابر چربی و رطوبت مقاوم است و حتی برای محیط هایی همچون اشپزخانه  استفاده است.

 

5-کاغذهای وینیل فابریک بک

  • در این کاغذها لایه‌ای پوشیده از وینیل سخت روی سطح دکوراتیوشان لمینیت شده است. انواع اصلی آن در زیر شرح داده شده است.
  • 1-کاغذی: این نمونه کاغذها اشاره دارد به انواع کاغذ دیواری‌هایی که پایهٔ کاغذی دارند که سطح طرح

دار بر روی آنها چاپ می‌شود. درست است، کاغذها روکش نشده‌اند، اما برخی روکشی دارند که بر روی جوهر کشیده شده و از آن محافظت می‌کند

 

  • 2-کاغذهای وینیلی نون وون (غیر بافته شده): این کاغذها از یک کاغذ نون وون با یک صفحهٔ وینیلی تشکیل شده‌اند. زیرا آنها در مقابل آب بسیار مقاوم و غیرقابل نفوذ هستند، عمدتاً از این کاغذ می‌توان در حمام و آشپزخانه استفاده نمود.
  •  
  • 3-وینیل سخت یا جامد: این کاغذ شامل یک نوار وینیلی است که بر روی لایهٔ پارچه‌ای یا کاغذی لمینیت شده است؛ و عموماً بسیار مقاوم تر از نمونه‌هایی است که در بالا به آن اشاره شد زیرا وینیل از نوع جامد است و از نوع مایع آن استفاده نشده است. این گونه کاغذها برای مشتریانی که به دنبال کاغذ صد در صد قابل شستشو، ضد لک و مقاوم می‌گردند مناسب است.

 

نصب کاغذ دیواری

همانگونه که دیوار قبل از رنگ نیاز به آماده‌سازی دارد، برای نصب کاغذ دیواری نیز باید ابتدا دیوار را آماده کرد. آماده‌سازی دیوار که به گونه‌ای که دیوار کاملاً زیر سازی گچ را برای برطرف کردن سوراخ‌ها و خرابی‌های   یکدست شود. علاوه بر این، هر جنس دیوار برای چسباندن کاغذ دیواری مناسب نیست. به عنوان مثال دیوارهای گچی نسبت به دیواری‌های سیمانی یا چوبی پذیرش بهتری برای کاغذ دیواری دارند. کاغذ دیواری کاربرد خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر در داخل حمام استفاده شود، حتی اگر کاغذ دیواری ضد رطوبت باشد، پس از مدت کوتاهی به دلیل رطوبت محیط، چسب زیر کاغذ دیواری از بین رفته و خیلی زود خراب می‌شود. بهتر است از کاغذ دیواری در محیط خشک استفاده کرد. از دیگر نکاتی که قبل از نصب کاغذ دیواری باید به آن دقت کرد، ابعاد دیوار است. اگر طول و ارتفاع دیوار کم باشد، بسیاری از نقش و نگارهای کاغذ دیواری بریده می‌شود و طرح آن به خوبی نشان داده نخواهد شد. طرح کاغذ دیواری‌ها بجز کاغذ دیواری‌های پوستری، تکرار شونده است؛ بنابراین بهتر است دیواری انتخاب شود که فضای کافی برای تکرار چند بار طرح کاغذ دیواری را داشته باشد. هر چه طرح کاغذ دیواری درشت تر باشد، دیواری که روی آن نصب می‌شود نیز باید بزرگ‌تر باشد.

سقف و دیوار که کاربری‌های معمول کاغذ دیواری است، می‌توان کاغذ دیواری را در داخل کمد، کتابخانه و روی قاب پنجره نصب کرد.

جدا کردن کاغذ دیواری

یکی از ویژگی‌های مثبت کاغذ دیواری نسبت به سایر پوشش‌های دیواری قابلیت برداشتن آن از روی دیوار است که به سادگی انجام می‌شود.

آب

آسان‌ترین روش کندن کاغذ دیواری، پاشیدن آب بر روی آن است. آب از درون منفذهای کاغذ دیواری به چسب پشت آن نفوذ می‌کند و آن را از بین می‌برد. با از بین رفتن قدرت چسبندگی چسب پشت کاغذ دیواری، به راحتی می‌توان کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرد. البته کاغذ دیواری‌هایی که به این روش به راحتی از دیوار جدا می‌شوند باید به اصطلاح قابل جداسازی (Peelable) باشند که بسیاری از کاغذ دیواری‌های مدرن این ویژگی را دارند.

 

 

بخار آب

یکی دیگر از موادی که برای از بین بردن چسب کاغذ دیواری و جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار استفاده می‌شود، بخار آب است. برای این منظور از دستگاه بخارکننده چسب کاغذ دیواری استفاده می‌شود که با برق کار می‌کند. این دستگاه شامل یک مخزن آب است و با روشن شدن، آب درون آن بخار می‌شود و می‌توان با دسته مخزن بخار را بر روی کاغذ دیواری پاشید. بخار آب چسب پشت کاغذ دیواری را حل می‌کند و به کاغذ دیواری اجازه می‌دهد تا به راحتی از دیوار جدا شود. در استفاده از بخار آب باید دقت کافی به عمل بیاید تا به پوشش خشک دیوار زیر کاغذ دیواری آسیبی وارد نشود.

 

کاغذ دیواری یکی از وجوه مهم دکوراسیون داخلی و نقاشی ساختمان محسوب می شود. تکنیک های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ مسطح است.  (Surface)، کلیشه‏ای (Gravure)، سیلک اسکرین (Silk Screen) و چاپ دورانی (Rotary) کاغذ دیواری معمولا به صورت رول فروخته می شود و جهت چسباندن آن به دیوار از چسب مخصوص استفاده می شود.

طرح های کاغذ دیواری به سه شکل هستند:

 1-طرح هایی تحت عنوان کاغذ خود چسب یا چسبانک دیواری  

2-طرح هایی که مانند یک نقاشی دارای تصویر مشخصی هستند

 

 3-طرح هایی که از بافت های گرافیکی (نقش های کوچکی که تکرار می شوند) به وجود می آیند. بر اساس علم ریاضی در چنین طرح هایی از کاغذ دیواری، نقش های گرافیکی فقط به 17 روش می توانند در کنار هم تکرار شده و تشکیل تصویر بزرگتری را دهند و طرح های استفاده شده در تولیدات همه سازندگان کاغذ دیواری در دنیا نیز بر اساس همین 17 روش می باشد.


نقاشی ساختمان

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان با بهترین کیفیت در کمترین زمان با بیش از ۱۷سال سابقه (بازدید رایگان در تهران و حومه)
انجام تمام امور نقاشی ساختمان - زیر سازی - رنگ آمیزی ( رنگ روغنی, رنگ پلاستیک, رنگ اکریلیک)

 

بازدید و مشاوره رایگان نقاشی ساختمان در اسرع وقت کافیست با ما تماس بگیرید

 

تمام نقاط تهران (خط ویژه) 09125183019

شرق تهران 77149588

شمال تهران 22983413


نقاشی ساختمان

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

رنگ اکریلیک رنگی شیمیایی است که با خواص دوام و درخشندگیش نخست در صنعت اتوموبیل سازی به کار رفت و اخیراً نیز در انواع نقاشی‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌ است. رنگ آکریلیک به دو دسته پایه حلال نفتی و حلال آب تقسیم می‌شوند. خصوصاً آن دسته که به آسانی در آب حل می‌شود، زود خشک می‌شود و سطحی سخت و آسیب‌ناپذیر به وجود می‌آورد، گرچه باید افزود فاقد خواص ظرافت پذیری و عمق و جلای رنگ روغن یا آکرلیک پایه حلالی است. رنگهای اکریلیک بسیار متنوع هستند و برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله مدل‌های خمیر کاغذ پارچه و کفش قابل استفاده است. رنگ‌های اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ‌های ساختمانی می‌باشند که با توجه به مسائل زیست‌محیطی و عدم استفاده از حلال‌های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ‌ها روبه افزایش است. بطوریکه به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغنی الکیدی می‌باشند. رنگ ترافیک که عموماً برای خط کشی خیابانها استفاده می‌شود هم از رزین آکریلیک پایه حلالی استفاده می‌شود.

نقاشی ساختمان

خواص رنگ آکرلیک

قابلیت شستشو, سرعت خشک شدن بالا, سهولت اجراء و قابل رقیق شدن با آب, مقاومت فوق‌العاده در برابر سایش, مقاومت در برابر اشعه خورشید (uv یا نور ماوراء بنفش), سازگاری با محیط زیست, قدرت پوشانندگی بسیار عالی, بدون بو, ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا, عدم ایجاد حساسیت, مناسب برای سطوح گچی, سیمانی و آجری,این دسته از رنگ ها زود خشک می‌شوند و خواص ضد باکتریایی و کپک دارند.

معایب رنگ آکریلیک با پایه آب

 چنانچه با قلم مو بروی سطوح صاف و صیقلی اعمال شوند رد قلمو مشخص خواهد بود.

براقیت کمتری نسبت به بقیه رنگها دارند.

 

طریقه مصرف

1- در سطوح بیرونی ساختمان از قبیل بتن و سیمان تخته ماله، شستشو بوسیله واترجت (آب فشار قوی) توصیه می‌گردد

2- پرایمر اکریلیک را با آب به اندازه مورد نیاز رقیق نمائید(توضیح اینکه پرایمر اکریلیک را آماده به مصرف تهیه نمایید)

3- رنگ فوق را بوسیله غلطک، قلم مو یا پمپ رنگ پاش بدون هوا (ایرلس) بر روی پرایمر خشک شده اعمال نمائید

4- حداقل ۲ تا ۴ ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر کنید

 

نکات کلی

1- اگراحتمال می دهیدکه در۴–۳ ساعت آینده باران خواهد بارید رنگهای اکریلیک مصارف بیرونی را اعمال کنید

2- رنگهای اکریلیک مصارف داخلی و بیرونی را به هیچ وجه بر روی سطوح خیس اعمال نکنید

3- اگر این رنگها بر روی لباس ریخته شوند باید بلافاصله با آب گرم و صابون شسته شوند در غیر اینصورت پس از خشک شدن غیرقابل برگشت خواهند بود

4- قبل از استفاده کلیه رنگها را کاملاً هم بزنید

5- رنگهای اکریلیک مصارف بیرونی را در زیر نور مستقیم خورشید بکار نبرید

6- محدوده دمایی مناسب جهت اعمال رنگهای اکریلیک ۳۵–۱۰درجه سانتیگراد می‌باشد

7- از مادر رنگهای اکریلیک جهت همرنگ نمودن استفاده کنید و به هیچ وجه از مادر رنگهای پلاستیک یا روغنی استفاده نکنید

8- ابزار مورد استفاده را بلافاصله بعد از اتمام کار با آب شستشه و در داخل ظرف محتوی نفت یا حلال دیگری نگهداری کنید

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

یکی از پرمصرف ترین رنگ های ساختمانی, گروه رنگ های پلاستیک (امولسیون) میباشد.ماده اصلی این رنگ لاتکس میباشد ودر دو نوع تمام پلاستیک ونیم پلاستیک عرضه میشود.

نوع تمام پلاستیک به ادعای کارخانجات رنگ سازی قابل شستشو میباشد ولی تجربه نشان داده که این ادعا صرفا تبلیغاتیست وکلا رنگ های حلال آب قابللیت شستشو 100% را ندارند وکارفرمایانی که مایل به شستشوی منزل خود هستند تنها به رنگ های روغنی میتوانند اطمینان کنند. پرمصرف ترین رنگ در این گروه رنگ نیم پلاستیک است اگر رنگ نیم پلاستیک استاندارد باشد در مقابل آب نیز مقاوم است. (قابل شستشو نیستند) علت استقبال از این رنگ هزینه پائین تر, سرعت اجرای بالاتر, نداشتن بو , شیک بودن و.... است که باعث استقبال عمومی از این رنگ شده است.

دیده شده که حتی در ساختمان های گرانقیمت هم به لحاظ شیک بودن رنگ پلاستیک (نیم پلاستیک) مصرف میشود و کارفرما بعد از 2 یا 3 سال با صرف زمان و هزینه کمتر نسبت به رنگ روغنی دیوارهای ساختمان خود را تغییر رنگ میدهند و روحی تازه به فضای زندگی خود میدهند.

رنگ پلاستیک (طبق عرفی که معمول شده نقاشان وکارفرمایان رنگ نیم پلاستیک را رنگ پلاستیک مینامند و کارفرمائی که قصد سفارش رنگ پلاستیک داشته باشد سفارش رنگ پلاستیک قابل شستشو میدهد) هم مانند رنگ روغنی سازگاری بالائی نسبت به اجرا بوسیله غلطک دارد.

رنگ پلاستیکی که بوسیله قلم اجرا شود دارای رش قلم میشود که سلیقه اکثر کارفرمایان رش قلم را نمیپسندد و رنگ پلاستیکی که بوسیله غلطک یا اسپری گان اجرا شود حالت مخملی زیبا دارد که مورد پسند هر نوع سلیقه ای است.

رنگ پلاستیک برای اجرا بر روی گچ نو

نیاز به بتونه کشی کامل سطح (ماستیک) ندارد و در صورتی که سطح کار ناصاف و دارای تعمیرات زیاد باشد و یا در صورت درخواست کارفرما (به هر دلیل) باید سطح کار روغن الیف درجه 1 (سطح کاری که گچ است) اجرا شود. سپس باید بتونه کشی کامل (ماستیک) اجرا شود و هزینه روغن زدن و بتونه کشی جداگانه محاسبه شود.

رنگ پلاستیک فاقد بو میباشد و سرعت خشک شدن بالائی دارد.

کلا در منازل ایرانیان رنگ پلاستیک برای سقف ها استفاده میشود که علاوه بر کاهش هزینه به واسطه عبور راحت گرما ورطوبت هوا از رنگ پلاستیک این نوع رنگ برای سقف مناسبتر از رنگ روغنی میباشد.

در سالهای گذشته که رنگ پلاستیک استاندارد عرف نبود کارفرمایان سفارش رنگ کردن منزل بوسیله گل سفید میدادند که عبارت بود از تکه های گلی سفید رنگ که باید خرد میشد وچندروز در آب خیس میخورد و بعد از حل شدن (به سختی حل میشد) و گذشتن رنگ از صافی با لعاب (سریش حل شده در آب) مخلوط میشد و باز هم از صافی عبور میکرد و  بعد بوسیله قلم و یا پمپ های سمپاشی بر روی سقف و دیوار اجرا میشد.

استفاده از گل سفید تا حدود زیادی منسوخ شده است. وقت وانرژی که صرف آماده کردن گل میشود, کیفیت پائین و قیمت بالای گل سفید استفاده از این پوشش را منسوخ کرده البته بعضی از کارفرمایان قدیمی هنوز هم سفارش گل زدن برای ساخت های قدیمی را دارند.

نقاشی ساختمان

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

رنگ‌های روغنی، نوعی از رنگ‌ها هستند که بر پایه رزین‌های آلکیدی ساخته شده و از نوع رنگ‌های پایه حلال محسوب می‌شوند که یه سه دسته کلی 1.براق  2.نمیه براق  3.مات  تقسیم میشوند.

از رنگ روغنی براق که از شفافیت بالایی برخوردار است برای رنگ‌آمیزی فلزاتی نظیر نرده، فرفورژه، درب و پنجره و ... استفاده می‌شود. همچنین برای رنگ درب و پنجره چوبی نیز کاربرد دارد. از رنگ مات برای رنگ‌آمیزی سطوحی استفاده می‌شود که نمی‌خواهیم جزئیات (نواقص) آن سطح به خوبی دیده شود مثل سقف و دیوارهایی که زیاد موج دارند.

رنگ نیمه‌مات یا نیمه‌براق که از مخلوط رنگ مات و براق بدست می‌آید بیشتر برای نقاشی ساختمان استفاده می‌شود. علت آن است که هم موج دیوار را نشان نمی‌دهد و هم به اندازه کافی براق است که دیواری که رنگ شده خوب جلوه نماید.

امروزه رنگ‌های روغنی نیز از رنگ‌های سنتی و قدیمی محسوب می‌شوند که به علت اثرات زیست محیطی زیان‌آور و زمان خشک شدن طولانی و بوی نامطبوع، استفاده از آنها رو به کاهش است ولی همچنان برای رنگ‌آمیزی درب و پنجره‌های فلزی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود و حتی برای مواردی که به خاطر زیبایی بیشتر قرار است که درب‌های فلزی با رنگ‌های مولتی کالر رنگ شوند، رنگ روغنی به عنوان عایقی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی در آسترکاری آنها استفاده می‌شود.

معایب

1- به دلیل استفاده از حلال‌های نفتی بوی نامطبوع دارد که تا مدت نسبتا طولانی (دو هفته) ماندگار است.

2- از مواد سمی مانند سرب و ... در ساختن آن استفاده می‌شود که برای محیط زیست مضر است.

3- با توجه به زمان طولانی خشک‌شدن هر لایه، زمان اجرای آن زیاد است و در دماهای پایین، این زمان بسیار زیاد طول می‌کشد.

مزایا

1-پوشش دهی آن بالاست

2-قابلیت شستشوی صد درصدی دارد

3- با توجه به عایق بودن نسبت به آب برای رنگ‌آمیزی، نرده، پنجره و چارچوب‌های فلزی و همچنین درب‌های چوبی بسیار مناسب است.

رنگ روغنی نیمه‌براق

 این رنگها باید مطابق استاندارد 5475 موسسه ملی استاندارد ساخته شوند. مزایا: غالب رنگ‌های روغنی که در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد رنگ روغنی نیمه براق است که از ترکیب 2 به  1 رنگ روغنی براق و رنگ روغنی مات درست می‌شود. قابلیت شستشو داشته و می‌توان درصد براق بودن و مات بودن آن را به دلخواه تغییر داد.

معایب

 چون این رنگ ترکیبی از دو رنگ می‌باشد بایستی برای هر بار استفاده، کاملا ترکیب را هم بزنیم زیرا که رنگ  مات به دلیل سنگینی ممکن است رسوب نماید.

رنگ روغنی براق

 این رنگها باید مطابق استاندارد 1700 موسسه ملی استاندارد باید ساخته شود

مزایا

پوشش‌دهی آن بالا می‌باشد؛ برای درست کردن بتونه از آن استفاده می‌شود؛ غالباً برای رنگ‌آمیزی پنجره و چارچوب‌های فلزی استفاده می‌شود؛ 1000% قابل شستشو می‌باشد.

معایب

این رنگ به دلیل اینکه انعکاس نور، موج‌ها و ایراداتی که در گچکاری ساختمان وجود دارد را نشان می‌دهد  (برطرف کردن این موج‌ها با نقاشی امکان‌پذیر نمی‌باشد) بنابراین استفاده از این رنگ برای دیوارها توصیه نمی‌شود.

رنگ روغنی مات 

این رنگ‌ها باید مطابق استاندارد 2225 موسسه ملی ساختمان ساخته شوند.

مزایا

 نسبت به رنگ روغنی براق ارزان‌تر است. ایرادات زیر کار مانند موج را کمتر نشان می‌دهد.

معایب 

اجرای آن به تنهایی و بدون ترکیب با روغنی براق خیلی سخت و زمان‌بر می‌باشد؛ پوشش‌دهی آن کم است؛  برای هر بار استفاده می‌بایست رنگ را کاملا هم بزنیم تا حلال (تینر روغنی) بطور یکنواخت در آن پخش شود؛ قابلیت شستشوی کمی دارد.

نقاشی ساختمان

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

نقاش شما بنا یا معمار نیست که بتواند ترک عمقی که در دیوار به واسطه کیفیت پائین ساخت و یا کم گذاشتن معمار شما در مصالح و یا ….. ایجاد شده را با گچ و بتونه درمان کند. برای داشتن یک نقاشی با کیفیت باید از مرحله دیوار چینی وسواس داشته باشید و نه اینکه تمام وسواستان را برای مرحله آخر ذخیره کنید.

ترک های ساختمان معمولا از نشست ساختمان و یا فشار نا متعارف بر قسمتی از دیوار (در اثر کارکرد ضعیف بنا ) و مواردی دیگر ایجاد می شود که به غیر از نشست ساختمان (تا حدودی) در بقیه موارد خطای انسانی و یا کم گذاشتن مصالح باعث ترک خوردن دیوارها و سقف می شود و درمان ترک ساختمان در مرحله نقاشی (برای مدت طولانی) غیر ممکن است. البته میتوانید از کسی که مدعی است میتواند ترک ساختمان را تعمیر اساسی کند : ضمانت نامه کتبی بخواهید تا ادعایش را پس بگیرد.

در مواردی معماران یا مهندسان برای کم کردن هزینه های ساخت مرحله گچ کشی را به گچ کش های تازه کار و یا با قیمت پائین به گچ کشی می سپارند و نتیجه بی کیفیتی زیر کار ساختمان شما برای همیشه خواهد بود. گچ کشی که مجبور می شود کاری را با قیمت خیلی پائین قبول کند برای بالا رفتن سرعت کار از شمشه کردن دقیق اجتناب می کند و به جای لایه نازک گچ کشته بر روی سطح از لایه ضخیم کشته برای صاف کردن سطح استفاده می کند و با این کار زیر کار ساختمان شما را برای همیشه معیوب می کند.

  • leila moghisi