نقاشی ساختمان,نقاشی آپارتمان,بازسازی ساختمان,بازسازی آپارتمان

نقاشی ساختمان

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 آموزش تهیه بتونه در نقاشی ساختمان

در نقاشی ساختمان به طور کلی از دو نوع  بتونه استفاده می شود:

  1. بتونه برای رنگ های پلاستیکی نقاشی ساختمان  که ابتدا باید مقدار پودر مل را داخا ظرف مخصوص ریخته و به آن آب اضافه شودو آن را کاملا مخلوط کنید.
  2. بتونه روغنی نقاشی ساختمان  که برای ساخت آن روغن الیف و پودر مل را با هم مخلوط می کنید اگر بخواهید بتونه سفت شود مقدار پودر مل  آن را بیشتر بریزید.

بعد از تهیه بتونه باید ترک ها ،شیار و خرابی های سطح دیوار ها و سقف ها را با بتونه  پر کنید و با کاردک مخصوص بتونه کاری بتونه را از بالا به پایین بکشید تا تمام ترک ها و شار ها پر شوند و بعد روی آن ها را سنباده می کشیم.

نقاشی ساختمان

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰
دیوار در نوسازی و بازسازی ساختمان
 
دیوارهای آجری :
 
آجر از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که قدمت آن به حدود ده هزار سال پیش می رسد . یکی از انواع دیوارهای  مرسوم در نوسازی و بازسازی بنا و ساختمان دیوار آجری است .
آجر خوب و مرغوب باید دارای ابعاد یکسان ، سطوح صاف ، گوشه های تیز و کاملا متراکم دارای مقاومت فشاری زیاد باشد و گرما رسانی آن کم باشد.
اگر به آن ضربه بزنیم صدای زنگ بدهد و در صورتیکه صدای آن در اثر ضربه خفه باشد دلیلی بر نامرغوبی آن است .
در ضمن به ملات خوب بچسبد و سخت باشد.
آجر خوب حرارت را به ندرت از خود عبور می دهد آجر خوب کم ساییده می شود آجر خوب و مرغوب در آتش سوزی و حریق زود خمیری نمی شود و در مقابل مواد شیمیایی مقاوم است .
 
معرفی چند نوع آجر :
 
-آجر فشاری        به علت ناصاف بودن سطوح آن به آجر گری معروف است و دیوار چینی با این آجر را گری چینی می گویند. این آجر مناسب نماسازی نیست .
-آجرسبز          به علت پخت زیاد  بسیار مقاوم محکم و با دوام است و در جاهاییکه نیاز به مقاومت بیشتر می باشد مورد استفاده قرار می گیرد .
-آجر جوش       به علت زیادی حرارت و نزدیکی شعله کوره های آجرپزی آجرهای آن محل ذوب شده و شکل هندسی خود را از دست داده و به هم می چسبند . 
این نوع آجر در پی سازی و زیر سازی به کار میرود و به صورت بلوری بوده و بسیار مقاوم است .
 
-آجر خام            آجر خام که در اثر کمی حرارت رنگش عوض شده و در اطراف کوره و یا کناره های درهای کوره به وجود می آید .
این آجر بسیار نامرغوب بوده و نباید بجای آجر مصرف شود .
 
-آجر سفال سوراخدار      این آجربه وسیله دستگاه های نیمه اتوماتیک ابتدا به شکل خشت سوراخدار تهیه و سپس به کوره های هوفمان انتقال می یابد . وجود سوراخ در این آجرها باعث می شود که اولا از وزن آنها کاسته شود و در ثانی  ملات از این سوراخ ها عبور نموده و ملات در زیر و روی آجر به  هم متصل می کند .
-آجر نسوز       آجر نسوز دارای تنوع در رنگ ، زیبایی و استحکام فوق العاده است . امروزه آجر نسوز در صنعت ساختمان به خصوص در نمای خارجی آن به صورت گسترده مورد مصرف قرار می گیرد.
این آجرها ده ها برابر بیشتر از آجرهای معمولی در مقابل فرسایش مقاوم است .
 
 
-آجر لعابی          برای آنکه سطح آجر صاف ف زیبا و صیقلی باشد و آب در آن نفوذ نکند ، همچنین در برابر مواد شیمیایی پایدار بماند روی آن یک لعاب نازک می زنند.
هنگام پختن لعاب ، پوسته نازکی روی آجر به وجود  می آید .
 
 
-آجر ماسه آهکی         دارای مقاومت فشاری بالایی هستند ، این آجرها در برابر یخ زدگی و سایش بسار مقاوم هستند در برابر آبهای زیر زمینی و سولفات ها مقاوم اما در برابر اسید های معدنی مقاومت آنها کم می شود
  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

تکنیک های کاربردی در نقاشی ساختمان

دیوارها:

قبل از این که شروع به رنگ زدن دیوار ها کنید،سطح آن ها را با محلول تری سدیوم فسفات TSP بشویید و بتونه کاری کنید.و بعد از آن رنگ کردن را شروع کنید.

درب ها:

اغلب برای رنگ زدن در آن را از جای خود خارج میکنند ،اما بدون درآوردن در از جای خود نیز می توان آم را رنگ آمیزی کرد . اما قبل از شروع کار باید دستگیره ها و قسمتهای فلزی دیگر مانند ذره بین، جای کلید و.. را از درب جدا کنید و لولاها را با یک ماده مناسب مانند دو-سه لایه چسب میسکیت  بپوشانید.

سقف:

بهتر است نقاشی سقف را قبل از نقاشی دیوار ها و دیگر قسمت ها شروع کنید. . بهتر است  به جای قلم مو از غلتک رنگ با دسته قابل تنظیم استفاده و دو دست رنگ به سقف بزنید  که دست اول در جهت تابش نور منبع اصلی نور اتاق مانند پنجره- و دست دوم عمود بر جهت این نور است .

کابینت:

ابتدا دربها و کشوها ی داخل کابینت را بیرون بیاورید و سطح مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. نوع رنگ آستری که به کار میبرید، به این بستگی دارد که جنس کابینت شما از چوب باشد یا لمینت.

با رعایت نکات ریز اما مهم میتوان نقاشی ساختمان با کیفیتی داشت.

نقاشی ساختمان

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

 مراحل نقاشی یک ساختمان مسکونی

اولین قدم در نقاشی ساختمان و گچ کاری دیوار هاست.پس از به اتمام رسیدن این مرحله و خشک شدن کامل دیوار ها باید به تمامی دیوار ها و همچنین سقف ها روغن زیرکاری زده . مرحله ی بعدی بتونه کاری است که اصلی ترین و مهم ترین مرحله ی نقاشی ساختمان است بعد از بتونه کاری سمباده کشیدن دیوار ها الزامی است.بعد از این مراحل دیوار ها را یک مرتبه رنگ میزنیم بعد از به اتمام رسیدن مرحله ی رنگ آمیزی باید مجددا بتونه کاری انجام شود ،مرحله ی آخر سه مرتبه رنگ زدن دیوار هاست تا بعد از آن آماده تحویل به مشتری شود.

نقاشی ساختمان

  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

تکنیک های نقاشی دیوار

  1. تکنیک اسفنج:یکی از ساده ترین در عین حال زیبا ترین تکنیک های نقاشی ساختمان و دیوار.ابتدا زمینه دیوار را رنگ آمیزی کنید و سپس با یک تکه اسفنج آغشته به رنگ روی دیوار ضربه بزنید.
  2. تکنیک پارچه:برای پیاده کردن این تکنیک باید تعداد زیادی پارچه مچاله شده را تهیه کنید و هر بار یکی از آن هارا به رنگ اغشته کنید به حالت ضربه ای به دیوار بزنید.
  3. تکنیک بافت دار کردن:در بافت دار کردن دیوار روش های مختلفی وجود دارد از جمله ترکیب پودر مل ،روغن الیف ،آب و رنگ روغن ساختمان  برای بدست آوردن خمیری نسبتا شل.
نقاشی ساختمان
  • leila moghisi
  • ۰
  • ۰

قیمت اتحادیه صنف نقاشان ساختمان در سال1396



طبق تعرفه مشخص شده از جانب اتحادیه صنف نقاشان ساختمان اجرت کار نقاشی ساختمان در سال 1396 تفاوت چندانی با سال 1395 ندارد.

علت این ثابت بودن قیمت نیز برمیگردد به قیمت رنگ های ساختمانی که در سال 1396 رشدی نداشته و همچنین اجرت کار نقاشان ساختمان نیز ثابت بوده است.

هزینه نقاشی ساختمان با توجه به نوع رنگ و جنس به کار گرفته شده از 6000 تومان تا 12000 تومان برای هر متر مربع در سال 1396 می باشد.

نقاشی ساختمان

  • leila moghisi